گریزی به نمایشنامه ی حماسه ی 8 مهر سال 1359
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 1 دی 1401

به قلم ـ عباس کرم الهی

اکنون وقتی که تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران را ورق می زنی ، هر شهری که در نوار مرزی یا کمی دورتر از مرز بوده خصوصا در استان خوزستان روزی را به نام خود ثبت کرده است به جز کهن شهر ایران زمین ، شهر مذهبی پیامبر باران ، شهر شهیدان گمنام ، شوش دانیال(ع) .

سالهاست که مسئولین قول می دهند که سال آینده نام شوش در تقویم رسمی کشور ثبت خواهد شد ، اما وقتی که در اسفندماه هر سال تقویم رسمی سال بعد را خریداری می کنیم از اول فروردین تا آخرین روز سال را ورق می زنیم ولی باز مثل سال قبل هیچ خبری از روز مقاومت و پایداری شوش نیست .

الان هم که اول دی ماه سال 1401 است هیچ انتظاری نداریم که در سال 1402 نام شوش در تقویم رسمی کشور ثبت گردد و اگر یکی دو ماهی است که دست به قلم برده و با استفاده از خاطرات شهید زنده ، جانباز 70 درصد غلامعباس قلاوند ، نمایشنامه ی حماسه ی 8 مهر سال 1359 را نوشته ام ، گامی است برای اینکه شاید در سال 1403 ، 8 مهرماه را به نام روزمقاومت و پایداری شوش در تقویم رسمی کشور ثبت نمایند .

الان تنها امیدمان بعد از خداوند عالم که پناهی جز او نیست ، بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس است ، شاید از این طریق بتوان به آرزوی دیرینه ی خود رسید . قصد ندارم جز به جز نمایشنامه ی حماسه ی 8 مهرسال1359 را در این گزارش به نگارش درآورم چون ماهیت نمایش از بین می رود ، ولی به مخاطبین پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز که اکثریت آنها شهروندان شوشی هستند و شاید بیش از 85 درصد این مردم نمی دانند که چه شد که شوش همانند « خرمشهر ، بستان ، مهران ، قصر شیرین و.... » به دست بعثیون عراق سقوط نکرد ، می خواهم بگویم هدف من از نوشتن این نمایشنامه که در آینده پس از گذراندن مراحل تأیید محتوا و بازخوانی در صورت تأیید اجرای عمومی خواهد شد ، این است که همانند « دزفول ـ اندیمشک ـ خرمشهر ـ آبادان ـ بستان و.....» شوش هم در تقویم رسمی کشور بدرخشد و هر ساله به همین مناسبت یادواره و یا همایشی برگزار شود .

برخی از دست اندرکاران به دنبال این هستند که روز مقاومت و پایداری شوش را در 7 فروردین همزمان با سالروز عملیات ظفرمند فتح المبین ثبت کنند ، در صورتی که این عملیات ملی است و از سراسر کشور بسیجیان ، سپاهیان و نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کردند تا دشمن را از خاک مقدس ایران عقب برانند در حالی که در 8 مهرماه1359 وقتی که بعثیون عراقی تا دندان مسلح بودند و ایران با دست خالی در مقابل این بعثیون ایستاد ، فقط 12 سپاهی به فرماندهی غلامعباس قلاوند بودند که اجازه ندادند حزب بعث عراق شوش را به تصرف خود درآورد ؛ که اگر این اتفاق رخ می داد ، خوزستان قلب ایران سقوط می کرد .

پس تمام تلاش خود را باید به کار ببریم که 8 مهر به عنوان روز مقاومت و پایداری شوش در تقویم رسمی کشور ثبت شود . ان شاءالله 



:: بازدید از این مطلب : 1466
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.